VÅR FAMILIEBARNEHAGE

Vår familiebarnehage:

Marianne og Bente er to erfarne og fleksible voksne som driver Plutten familiebarnehage sammen.

Vi er godkjente av kommunen, følger rammeplanen og driver etter lov om barnehager. Vi har samordna opptak gjennom kommunen og har veiledning av førskolelærer, Mona, ansatt i Lier kommune.

Her har vi det koselig, med dager fylt av glede og lek, trygge og tydelige voksne og trygge rammer, med fleksibilitet.

Vi er de samme voksne som tar imot barna hver morgen, noe som er trygt og godt både for barna og foreldrene.

Vi liker å være ute, løper fra oss i gymsalen hver uke, sanser og synger og danser, leser, utforsker og er tilstede for hverandre.

Vi er gla’ i trassen her hos oss; det kommer så mye morsomt ut av den.

Men vi må også selvsagt jobbe med den.

Trassen tar stor plass i hverdagen vår. Barna er i en løsrivelsesfase, som alle skal igjennom.

Derfor er det viktig å være tydelig som voksen. Men humor er viktig.

Vi voksne er glad’ i jobben vår, er engasjerte og liker og yte litt ekstra.

I alle de årene vi har drevet familiebarnehage, har vi hatt veldig lite sykdom blant barna og så å si ingen sykdom hos oss voksne.

Trives vi her hos oss…?:)

Etter noen trygge og gode år i vår koselig og hjemlig familiebarnehage, blir overgangen mye lettere til en stor barnehage.

Vil vi miste denne unike muligheten til å gi barna våre det beste utgangspunktet i livet?

I dag er det full barnehagedekning i Lier.

Det betyr at dere foreldre kan velge det dere syns er det beste for deres barn!

Bruk den muligheten!

Vi sier ikke at vi er bedre enn store barnehager, men mener vi har bedre tid til å ta vare på de minste barna. De som trenger mye omsorg, kos og god tid.

Det er vi gode på.

Vi er alltid de samme voksne.

Ingen møter på dagtid.

Ingen utskifting, ingen ukjente vikarer.