TRYGGHET, FANTASI OG BEVEGELSE

Trygghet:
En av tingene vi er opptatt av, er at barna skal føle seg trygge hos oss. Dette er det viktigste vi jobber med i forhold til barna. De skal tørre, for så å glede seg over, å delta i aktiviteter både i barnegruppa og sammen med oss voksne. De skal kunne komme til oss med spørsmål og ønsker. Trygge barn er glade barn, og de er også mer mottagelige for læring.

Fantasi:
Barn i dag får mange inntrykk inn over seg hele tiden, og har liten tid til å utvikle fantasien. Vi tror at barna ikke skal ha altfor mye leker og utstyr til å aktivisere seg hele tiden, men at de kan få lov til å prøve og finne bruk i enkle ting, gjerne ute i naturen, lage og leke med det de finner der.

Bevegelse:
arn i dag bruker kroppen for lite. Dette gjør at de blir i dårligere stand til å takle hverdagen og etter hvert voksenlivet, i tillegg til at de blir mer mottagelige for sykdommer og plager. Barn skal springe, klatre, krype, balansere og tåle å slå seg litt. Dette gjør vi ved å la barna bruke naturen rundt oss; med klatretrær, skog og mark, akebakker osv..I gymsalen har vi en del aktiviteter som ringleker, bjørnen sover, sangleker og hinderløyper.I tillegg bruker vi det utstyret som gymsalen byr på, og barna får stort spillerom i forhold til lyd og bevegelse.